Selamat Kembali Ramadhan

Published by Myra under on 9:47 AM
Salam semua. Hey everyone =)

Havent heard from you guys for a while. Hope everyone is happy and healthy where ever you may be in the world.

Anyway, mira saje je ingat nak update blog. Alang2 duk menunggu org update pasal trip sabah hari tu, tp tak muncul2 jugak.. hehhe.. korang sebok ehh.. takpela. I tau la I selalu jauh dari korang, tak tahu menahu pasal update kawan2.. dah ketinggalan zaman la aku ni. isk isk.. tibe2 nak emo :P

So tinggal brape hari lagi nak masuk Ramadhan. Ape khabar semua? Dah prepare diri ke blum? Harap2 dah. Puasa dah abis ganti ke? Kalau tak sempat takpe, bile bab ganti puasa ni, takde syarat yg kata kene habiskan ganti sblm Ramadhan seterusnya. Ganti puasa boleh bawak ke tahun2 seterusnya. Tp yang penting kene la ganti. Itu sbb org selalu ckp kene ganti sblm Ramadhan akan dtg, kalau tak, makin bertambahlah hari2 untuk ganti tu.

Alhamdulillah, dah setahun berlalu. So mcmane dgn diri kita? Ade perubahan tak? Harap2nya semua berubah ke arah yang baik InsyaAllah *wink*

Selamat kembali ya Ramadhan. Kami semua merinduimu. Inilah masa terbaik untuk kite perbanyakkan amalan. Ini jugak masa yang paling best untuk repair hubungan kita dengan Allah. Ini lah masanya kite tidak diganggu oleh bisikan2 syaitan yang selalu ada untuk menyesatkan kita.

Kawan2 yang di sayangi kerana Allah, isilah bulan ini dengan amalan. Perbanyakkan ibadah malam, banyakkan bersedekah. Semoga semua amalan kita jadi penebus dosa2 kita untuk bekalan akhirat insyaAllah. Tp ingat, tiada satu amalan baik pun yang diterima Allah jika solat 5 waktu kita tak tunaikan. Semuanya sia-sia sahaja. Solatlah amalan pertama yang akan dihisab kelak. Jika lengkap amalan solatnya, barulah dilihat amalan2 lain. Tak bermakna kalau kite akhlak baik, kite byk sedekah, kite tolong org miskin, kita buat charity work byk2 kalau solat kita tak cukup, sbb Allah tak tengok pun semua tu. In fact, puasa kita yang sampai sebulan ni pun tak dikira.

Bulan Ramadhanlah bulan paling istimewa. Semua ibadah dan amalan kita dpt pahala yang berganda berbanding bulan biasa. Tp ingat, bila pahala berganda, amalan yang berdosa pun berganda dosanya.

Carilah nikmat Lailatul Qadar.

Wahai saudara2 ku seIslam, ambillah peluang ini sebaik2nya. Doa agar Allah sentiasa menetapkan hati2 kita dalam agamanya dan sentiasa di siratul mustaqim. Agar kita akan berada dalam golongan yang terselamat pada hari qiamat nanti.

Janganlah kita mensia-siakan masa yang dianugerahkan untuk kita ini. Isilah Ramadhan dgn sebaiknya sbb tahun depan, belum tentu kita dapat menikmatinya lagi.

Selamat menyambut bulan Ramadhan yang penuh barakah ni. Semoga kita semua menggunakan masa ni dengan sebaik-baiknya InsyaAllah.



2 comments:

suezen said... @ August 20, 2009 at 4:10 PM

yeah...selamat menyambut Ramadhan jugak mira..:)...kalo nk tau crite i..jenguk2 je my blog...haha..bout the sabah entry...nnt i wat k..hahhaha:))...

Myra said... @ August 20, 2009 at 4:28 PM

haha.. laaa.. su, u pun tak buat lagi ke. Hehhehehhehe...

Post a Comment